سریع ترین اینترنت ایران برای موبایل و مودم چیست ؟

سریع ترین اینترنت

سریع ترین اینترنت ایران

 

به طور معمول، سرعت اینترنت 100 تا 200 مگابیت بر ثانیه و بالاتر واقعاً خوب است، به خصوص برای گیمرها و پخش ویدئوها به صورت آنلاین، این سرعت مناسب است. حتی می‌توانید Call of Duty: War Zone (با چند نفر در یک خانه) را بدون هیچ مشکلی بازی کنید.

 

سریع ترین اینترنت کدام است ؟

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) پهنای باند یا اینترنت پرسرعت را 25 مگابیت بر ثانیه برای دانلود و 3 مگابیت در ثانیه برای سرعت آپلود تعریف می‌کند.

این یک سرعت خوب و مناسب برای اکثریت مردم است، اما با استانداردهای امروزی ، لزوماً ما آن را “اینترنت پر سرعت” نمی‌نامیم، زیرا بسیاری از اپراتورهای ارائه دهنده سرعت 100 مگابیت بر ثانیه را در برنامه‌های سطح پایه ارائه می‌دهند.

 

سریع ترین اینترنت

 

در سطوح بالا، سرعت اینترنت منازل مسکونی می‌تواند تا 1 گیگابیت در ثانیه (Gbps) سرعت دانلود یا به 1000 مگابیت در ثانیه یا بیشتر برسد. برخی از اپراتورهای ارائه دهنده حتی 2 گیگابیت بر ثانیه را در برخی مناطق ارائه می‌دهند.

 

 

1. اینترنت DSL

دی اس ال (خط مشترک دیجیتال) از خط تلفن موجود شما برای دسترسی به اینترنت پر سرعت بهره می‌گیرد. اگرچه این اتصال به حداکثر سرعت اینترنت کابلی نمی‌رسد، اما هم‌چنان گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی است که با سرعتی معقول می‌خواهند فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهند. حداکثر سرعت اینترنت DSL می‌تواند به 100 مگابیت بر ثانیه می‌رسد که در ایران این رقم بسته به کشش خط تلفن و پوشش اینترنت، حداکثر 16 مگابیت بر ثانیه برای سرویس ADSL و برای سرویس VDSL به 50 مگابیت بر ثانیه می‌رسد. علاوه بر آن، عملکرد اینترنت دی اس ال تا حد زیادی به فاصله خانه شما از نزدیک‌ترین مرکز مخابراتی بستگی دارد.

 

سریع ترین اینترنت

 

2. اینترنت فیبر نوری

اینترنت فیبر نوری سریع‌ترین اتصال در میان انواع اینترنت پر سرعت است. این سرویس برای انتقال داده‌ها از کابل‌های فبیر نوری استفاده می‌کند که حداکثر سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه را به ارمغان می‌آورد. اینترنت فیبر نوری در همه مناطق در دسترس نبوده و می‌تواند گران‌تر از انواع دیگر باشد. با این حال می‌تواند مطمئن‌ترین و پایدارترین سرعت و نوع اتصال را حتی در زمان اوج مصرف ارائه دهد.

 

 

3. اینترنت کابلی

اینترنت کابلی یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین انواع اینترنت پرسرعت به‌شمار می‌رود. در این اتصال از کابل کواکسیکال استفاده می‌شود که از این طریق کامپیوتر، کنسول و سایر دستگاه‌ها را به مودم شبکه متصل می‌کند. اینترنت کابلی می‌تواند سرعتی تا سقف 1 گیگابیت در ثانیه را ارائه دهد که آن را به گزینه‌ای مناسب برای کاربران پرمصرف اینترنت تبدیل می‌کند.

 

سریع ترین اینترنت

 

اینترنتی کابلی با استفاده از فناوری مشابه با تلویزیون‌های کابلی، داده‌ها را از طریق کابل کواکسیکال (coax) منتقل می‌کند. برای استفاده از اینترنت کابلی، به یک مودم کابلی و یک پایانه اختصاصی در محل اپراتور نیاز داریم.

با این حال، اینترنت کابلی امروزه تا حد زیادی منسوخ شده و جای خود را به اتصال آسان‌تر وای‌فای داده است. هم‌چنین این نوع اتصال ممکن است تحت تاثیر ترافیک و ازدحام شبکه در زمان اوج مصرف قرار بگیرد.

 

4. اینترنت موبایل

اینترنت موبایل یکی دیگر از انواع اینترنت پر سرعت است که روز به روز به محبوبیت آن اضافه می‌شود. این اتصال به شما اجازه می‌دهد با استفاده از شبکه تلفن همراه، از طریق تلفن هوشمند، تبلت یا سایر دستگاه‌ها به اینترنت دسترسی داشته باشید. اینترنت موبایل برای افرادی که در حال جابجایی هستند و هم‌زمان نیاز به اتصال پایدار دارند، گزینه‌ای ایده‌آل است.

 

سریع ترین اینترنت

 

در این میان، اینترنت 5g (نسل پنجم فناوری ارتباط بی‌سیم) جدیدترین و سریع‌ترین اتصال اینترنتی موبایل است که سرعت انتقال داده‌های بالاتر، تاخیر کم‌تر و ظرفیت بهبود یافته شبکه را در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی 4G LTE ارائه می‌دهد.

 

5. اینترنت TD-LTE

TD-LTE یک استاندارد ارتباطی بی‌سیم 4G است که از ارتباط دو طرفه برای انتقال و دریافت داده ها در یک باند فرکانسی استفاده می‌کند. این اتصال مزایایی مانند عملکرد در طیف مختلفی از کاربری‌ها، انعطاف پذیری در تخصیص منابع و مقرون به صرفه بودن را ارائه می دهد.

 

سریع ترین اینترنت

 

با این حال، TD-LTE ممکن است با مشکلاتی مانند عدم سازگاری با برخی دستگاه‌ها و تداخل احتمالی در مناطق پرجمعیت همراه شود.

 

6. پهنای باند اختصاصی

پهنای باند اختصاصی به نوعی اتصال اینترنتی اطلاق می‌گردد که در آن کاربر به میزان تعریف شده‌ای از پهنای باند انحصاری دسترسی دارد. با استفاده از این اتصال، امکان دسترسی پایدار و پرسرعت به اینترنت فارغ از اینکه چه تعداد کاربر دیگر از پهنای باند استفاده می‌کنند، ایجاد خواهد شد.

پهنای باند اختصاصی عمدتا توسط مشاغلی استفاده می‌شود که برای فعالیت‌های گسترده خود مانند کنفرانس ویدیویی، تماس‌های VoIP یا خدمات ابری به اتصال قابل اطمینان و بدون وقفه اینترنت پرسرعت نیاز دارند. این سرویس هم‌چنین به‌لطف سرعت بالای دانلود و آپلود، برای کاربرانی که در حوزه استریم و تولید محتوا فعالیت دارند نیز ایده‌آل است.

 

بهترین اینترنت پرسرعت خانگی

در ایران چند نوع پهنای باند توسط شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت برای عموم در دسترس است، که هرکدام به عنوان یک اینترت خانگی مزایا و هزینه متفاوتی دارند که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم:

 

اینترنت ADSL و VDSL

فناوری خطوط دیجیتال مشترک (DSL) با قدمت‌ترین نوع اینترنت است که بر روی خط تلفن ثابت فعال می‌شود، به همین سبب به آن اینترنت تلفن ثابت نیز گفته می‌شود. اینترنت Adsl از زمان‌های گذشته به دلیل اینکه اولین اینترنتی بود که بعد از dial up وارد عرصه شد، به عنوان اینترنت خانگی شناخته شده است. اینترنتadsl با سرعت متوسط بین ۱ تا ۱۶ مگابیت بر ثانیه و adsl2+ با سرعت ۲۴ مگابیت بر ثانیه یکی از بهترین اینترنت‌های خانگی برای اشخاصی است که نیاز به یک پهنای باند با سرعت نه چندان بالا دارند.

اینترنت vdsl برای همه مشترکین در دسترس نیست. زیرا زیرساخت مخابراتی آن باید در محل شما موجود باشد. بعلاوه تجهیزات خاص خودش را نیز دارد که تهیه آن برای مشترک کمی سخت است.

اینترنت adsl اولین بار توسط شرکت مخابرات بر روی خطوط تلفن ثابت برای کاربران خانگی ارائه شد، اما این شرکت این روزها به دلیل زیرساخت قدیمی نتوانسته نیاز مشترکین را برطرف کند و کندی سرعت و قطعی های مدام از مشکلات این سرویس شرکت مخابرات است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *