ساعت هوشمندی که پارکینسون را شناسایی می کند

پارکینسون

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که افرادی که به بیماری پارکینسون مبتلا می‌شوند، از سال‌ها قبل از تشخیص بیماری به کندی در فعالیت‌های جسمی سبک روزمره، نه فقط در راه رفتن، دچار می‌شوند. این تحقیق با بررسی داده‌های ۱۰۳،۷۱۲ فرد بین ۴۰ تا ۶۹ ساله از بیوبانک بریتانیا انجام شده است.

در این تحقیق، به هر فرد یک دستگاه ردیاب مچی شبیه ساعت هوشمند داده شده بود که به مچ دست آنها بسته می‌شد. این دستگاه قادر به تحلیل نحوه تحرک افراد در طول روز بود و میانگین سرعت تحرک آنها را در طول روز ثبت می‌کرد.

 

پارکینسون

 

وضعیت سلامتی افراد مورد مطالعه به‌طور مداوم در طول سال‌ها پیگیری شد. نتایج نشان داد که افرادی که بعد از دو سال یا بیشتر به پارکینسون مبتلا شدند، دارای سرعت تحرک کمتری در طول روز بودند، به‌ویژه در فعالیت‌های جسمی سبک روزمره.

علاوه بر کندی تحرک در طول روز، این افراد شب‌ها بیشتر خواب می‌بردند و بیشتر از دیگران از خواب بیدار می‌شدند.

با این حال، لازم به ذکر است که نتایج این تحقیق نمی‌تواند فردی را به خرید یک ساعت هوشمند تشویق کند و از طریق آن، خطر ابتلا به پارکینسون را پیش‌بینی کند. با این حال، استفاده از داده‌های تحرک می‌تواند در شناسایی افراد در معرض خطر مفید باشد و این افراد می‌توانند در متحقیقات اخیر نشان داده‌اند که افرادی که به بیماری پارکینسون مبتلا می‌شوند، از سال‌ها قبل از تشخیص بیماری، نه فقط در راه رفتن، بلکه در فعالیت‌های جسمی سبک روزمره نیز کندتر می‌شوند. یک پژوهش جدید با استفاده از داده‌های ۱۰۳ هزار و ۷۱۲ فرد در سنین ۴۰ تا ۶۹ سال از بیوبانک بریتانیا، این موضوع را تأیید می‌کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *